Acord telemedicină, consultații, descriere bunuri și servicii, politica de plată, livrare, returnare

ACORD INFORMAT SI EXPRES AL PACIENTULUI IN VEDEREA ACCESARII SERVICIULUI DE TELEMEDICINA SI CONSULTATII FIZICE

Persoana care acceseaza serviciile de telemedicina/consultatii clasice/monitorizare holter ECG pe 24-48-72h/monitorizare ambulatorie a tensiunii arteriale pe 24-28h/pacientul declara expres ca este de acord cu urmatoarele conditii, in mod cumulativ, respectiv atesta ca a fost informata cu privire la acestea, astfel cum sunt descrise in cele ce urmeaza:

I. Informatii generale referitoare la telemedicina:

Conform legislatiei incidente, telemedicina reprezinta totalitatea serviciilor medicale furnizate la distanta, fara prezenta fizica simultana a personalului medical si a pacientului, pentru stabilirea diagnosticului, indicarea tratamentului, monitorizarea unor afectiuni sau indicarea unor metode de preventie a bolilor, in mod securizat, prin intermediul tehnologiei informatiei si mijloacelor electronice de comunicare.

Aceasta presupune transmiterea in siguranta a datelor si informatiilor medicale sub forma de text, sunet, imagine sau in alte formate necesare pentru prevenirea bolilor, diagnosticarea, tratarea si monitorizarea pacientilor si cuprinde urmatoarele servicii, definite de Ordonanta de urgenta nr. 196/2020:

a) teleconsultatia;
b) teleexpertiza;
c) teleasistenta;
d) teleradiologia;
e) telepatologia;
f) telemonitorizarea.

Serviciile oferite prin intermediul telemedicinei nu reprezinta consult medical de urgenta sau un substitut pentru consultul medical individual, care necesita prezenta fizica a pacientului.

Prin utilizarea acestor servicii va dati acordul cu privire la faptul ca intelegeti si acceptati conditiile in care puteti beneficia de serviciile de telemedicina, precum si limitele acestor servicii, in sensul ca nu puteti beneficia de consultanta medicala adecvata in situatia in care aceasta necesita un examen clinic fizic al pacientului. Totodata, in masura in care aveti o urgenta medicala va rugam sa apelati la 112 sau sa mergeti la cea mai apropiata unitate medicala specializata.

Prin utilizarea serviciilor de telemedicina va dati acordul cu privire la faptul ca intreaga raspundere referitoare la furnizarea informatiilor adecvate si necesare va apartine, incluzand dar fara a se limita la: simptome, starea generala de sanatate, tratamentele pe care le urmati sau le-ati urmat anterior, factori externi cu care ati intrat in contact, inclusiv persoane sau locuri, medicatie utilizata in ziua consultului etc.

II. Conditii de utilizare:

Prin utilizarea serviciilor de telemedicina va dati consimtamantul cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal, utilizate în scopul prestarii serviciilor de telemedicina si intelegi faptul ca legile care protejeaza confidentialitatea informatiilor medicale precum Regulamentul nr. 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE se aplica serviciilor de telemedicina oferite. Prin date cu caracter personal, angrenate în procedura de telemedicina, se inteleg urmatoarele:

  • date de identitate: nume, prenume, adresa de domiciliu, adresa de e-mail, numar de telefon, data nasterii, CNP.
  • date cu privire la starea dumneavoastra de sanatate, precum istoric medical, tratament si diagnostic, greutate, inaltime, varsta, rezultatele analizelor medicale, istoric medical, date biometrice, antecedente heredocolaterale, stil de viata, factori de risc.
  • orice alte date cu caracter personal, care se circumscriu notiunii descrise la art. 4 alin. (1) din GDPR.

Pentru informatii privind prelucrarea datelor cu caracter personal, va rugam sa consultati Politica de confidentialitate. Prestarea serviciilor de telemedicina poate implica transmiterea datelor dvs. cu caracter personal catre alti medici/alti colaboratori pentru stabilirea unui diagnostic. Totodata, datele pot fi transmise altor persoane sau entitati precum serviciile de contabilitate externe, IT, etc., in scopul planificarii consultantiilor si a facturarii serviciilor, respectiv pot exista situatii în care au acces la aceste date si terte persoane care se ocupa de functionarea sistemului electronic angrenat în procedura de telemedicina. Cand transmiteti sau postati orice material (inclusiv fotografii sau materiale video) catre prestatorul serviciului de telemedicina ii recunoasteti acestuia precum si colaboratorilor dreptul de a consulta, utiliza, stoca materialele (inclusiv continutul video inregistrat in timpul consultului) în scopurile mentionate anterior. Durata de stocare a datelor dvs. cu caracter personal prelucrate cu ocazia derularii serviciilor de telemedicina este pe perioada nedeterminata cu exceptia situatiilor în care dispuneti altfel, aceasta stocare fiind necesara avand in vedere reutilizarea informatiilor pentru a permite o noua consultatie la distanta sau cu scopul monitorizarii sanatatii. În vederea accesarii serviciului de telemedicina aveti obligatia sa comunicati medicului detalii specifice din istoricul dvs. medical / rezultate ale analizelor, astfel încât informatiile oferite sa fie adecvate si suficiente pentru prestarea serviciilor medicale; totodata, aveti obligatia sa comunicati tratamentele pe care le urmati, medicatia primita sau alte terapii utilizate.

In acest sens va obligati sa prezentati doar informatii adevarate iar în cazul în care nu furnizati toate informatiile solicitate de medic sau toate informatiile legale de starea dumneavoastra de sanatate, va asumati pe propria raspundere ca aceasta lipsa de informare poate afecta eficacitatea actului medical si inlaturi raspunderea prestatorului serviciului de telemunca. Prestatorul nu isi asuma raspunderea pentru daune cauzate in urma nerespectarii recomandarilor medicale de catre pacient. Asadar, raspunderea medicilor va putea fi angajata în conditiile Legii nr. 95/2006 doar în masura în care informatiile oferite de catre pacient au fost adecvate si suficiente pentru acordarea serviciilor de asistenta medicala la distanta. În masura în care prestatorul serviciului de telemedicina considera ca informatiile transmise de dvs, în calitate de pacient, sunt false, inexacte sau incomplete, acesta are dreptul de a refuza accesarea serviciului de telemedicina. Prin prezentarea datelor/materialelor, în calitate de pacient, va identificati ca titular al materialelor/documentelor medicale transmise iar prin utilizarea serviciilor de telemedicina va dati acordul ca datele transmise va apartin sau aveti acordul expres al proprietarului materialelor pentru a le transmite. Prestatorul serviciului de telemedicina nu raspunde pentru tratamente medicale anterioare acordate necorespunzator sau care nu sunt eficiente. Specific serviciilor de telemedicina, în calitate de pacient aveti dreptul de a va retrage consimtamantul pentru utilizarea serviciilor în cursul asistentei medicale oferite si în orice moment, fara ca acest lucru sa afecteze dreptul dvs. la îngrijiri medicale, asistenta medicala sau tratament viitor. În calitate de pacient nu va este permis sa inregistrati prin orice mijloace tehnice sesiunea video sau audio desfasurata în scopul prestarii serviciilor de telemedicina.

III. Acord de confidentialitate

În calitate de pacient/beneficiar al serviciilor va obligati ca pe toata durata în care beneficiati de telemedicina dar si pe o perioada nedeterminata dupa aceasta, sa nu transmiteti verbal/în scris sau sa folositi, în niciun scop, informatiile confidentiale legate de prestator, de care ati luat la cunostinta pe perioada accesarii acestor servicii. Totodata, va obligati sa va abtineti de la orice incalcare a dreptului la imagine a prestatorului de servicii de telemunca, fiind interzisa orice fapta ilicita de natura a compromite integritatea acestuia si de a pune la îndoiala reputatia lui. La randul sau, prestatorul serviciilor de telemunca va pastra confidentialitatea informatiilor legate de dvs., în calitate de pacient, precum diagnostic, tratament. Relatia dintre medic si pacient este guvernata de secretul profesional si protejata de Legea nr. 95/2006, secretul profesional fiind pe deplin respectat în cazul serviciilor de telemedicina. Nota: Prin semnarea prezentului formular pacientul/beneficiarul serviciului de telemedicina isi da acordul expres cu privire la întreg continutul formularului, conditiile/informatiile enumerate în cuprinsul acestuia fiind cumulative. Totodata, prin semnarea prezentului formular declarati ca sunteti de acord cu Termenii si conditiile de utilizare a serviciului de telemedicina si recunoasteti ca ati inteles si sunteti de acord cu urmatoarele: a. Sunteti de acord si va dati consimtamantul expres si explicit, liber si neviciat cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal stabilite mai jos, pe durata stabilita si cu scopul prestarii serviciilor de telemedicina; b. Ati inteles ca aveti dreptul de a va retrage consimtamantul pentru utilizarea telemedicinei în cursul asistentei medicale oferite în orice moment, fara ca acest lucru sa afecteze dreptul dvs. la îngrijiri medicale, asistenta medicala sau tratament viitor. c. Intelegeti alternativele la utilizarea serviciilor de telemedicina asa cum v-au fost explicate, iar în alegerea de a participa la o consultatie online de telemedicina, ati inteles ca unele parti ale examenului medical care implica teste fizice trebuie efectuate de catre persoane specializate fie la domiciliu fie în unitati medicale specializate, la îndrumarea medicului. d. Ati inteles ca telemedicina poate implica transmiterea electronica a datelor dvs. cu caracter personal constând în date de sanatate sau alte date sensibile catre medicii angajati ai clinicii sau colaboratori pentru stabilirea unui diagnostic. e. Ati inteles care este scopul si limitarile utilizarii serviciilor de telemedicina si ca niciun rezultat nu poate fi garantat sau asigurat. f. Ati inteles ca datele dumneavoastra de sanatate pot fi transmise altor persoane sau entitati precum serviciile de contabilitate externe, IT, etc. în scopul planificarii consultantiilor si a facturarii serviciilor. g. Ati inteles ca pot exista situatii în care au acces la datele dvs. cu caracter personal, si alte terte persoane care se ocupa de functionarea sistemului electronic si ca societatea SC CARDIONLINE SYSTEMS SRL ia masurile necesare pentru a asigura confidentialitatea informatiilor primite. h. Intelegeti în continuare ca aveti obligatia sa comunicati medicului detalii specifice din istoricul dvs. medical / rezultate ale analizelor, astfel încât informatiilor oferite sa fie adecvate si suficiente pentru prestarea serviciilor medicale. i. Intelegeti de asemenea ca aveti obligatia sa comunicati tratamentele pe care le urmati, medicatia primita sau alte terapii utilizate.

IV. Dreptul limitat de a utiliza materialele de pe site Site-ul www.cardionline.ro si toate materialele disponibile pe site sunt proprietatea SC CARDIONLINE SYSTEMS SRL si/sau a afiliatilor nostri si sunt protejate de drepturi de autor, marci comerciale si alte legi de proprietate intelectuala. Aveti dreptul sa va informati de pe Site si este interzisa utilizarea continutului în scopuri comerciale. Nu puteti utiliza site-ul sau materialele disponibile pe site într-o maniera care constituie o încalcare a drepturilor noastre sau care nu a fost autorizata de noi în prealabil. Mai precis, cu exceptia cazului în care sunteti autorizat în mod explicit în cuprinsul acestui document sau de catre proprietarul materialelor difuzate sau publicate, nu puteti modifica, copia, reproduce, republica, încarca, posta, transmite, traduce, vinde, crea opere derivate, exploata sau distribui în oricare maniera sau în orice alt mediu (inclusiv prin e-mail sau alte mijloace electronice) orice material de pe Site sau despre care ati luat la cunostinta cu ocazia derularii serviciilor de telemedicina. Puteti obtine oricand informatii legate de posibilitatea de a reproduce sau distribui materiale de pe site contactandu-ne la adresele mentionate la sectiunea Contact.

V. Dreptul cardionline de a utiliza materialele pe care le trimiteti sau le postati Cand trimiteti sau postati orice material (inclusiv fotografii sau materiale video) prin intermediul platformei, a site-ului sau a email-ului [email protected], recunoasteti societatii SC CARDIONLINE SYSTEMS SRL si personalului medical din cadrul acesteia, dreptul de a consulta, utiliza, stoca materialele într-unul dintre scopurile prevazute mai sus privind utilizarea serviciului de telemedicina. Societatea va asigura ca datele dvs. sunt utilizate exclusiv în scopuri medicale si pentru prestarea serviciilor de telemedicina.

VI. Accesul la servicii

Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale si la serviciile de telemedicina se poate face numai dupa identificarea în prealabil a pacientului. Identificarea pacientului se va realiza pe baza unui act de identitate.

VII. Modificari sau întreruperi ale site-ului 

SC CARDIONLINE SYSTEMS SRL isi rezerva dreptul ca în orice moment sa modifice sau sa întrerupa, temporar sau permanent, site-ul sau orice portiune a acestuia, cu sau fara o notificare prealabila. Sunteti de acord ca nu vom fi raspunzatori pentru dvs. sau fata de terti pentru nicio modificare, suspendare sau întrerupere a Site-ului sau a oricarei parti a acestuia.
Riscuri posibile: Ca în orice procedura medicala, exista riscuri potentiale asociate cu utilizarea serviciului de telemedicina. Aceste riscuri includ, dar nu pot fi limitate la: a. impedimente în utilizarea serviciilor, în situatia în care informatiile transmise sunt inadecvate sau insuficiente, necesitând astfel o întâlnire fata în fata cu pacientul sau un consult video reprogramat b. erori de functionare ale platformei c. întârzieri în evaluarea si stabilirea tratamentul medical care ar putea aparea din cauza deficientelor sau defectiunilor echipamentului – de ex. o conexiune slaba la internet, pana de curent, etc. d. în cazuri foarte rare, protocoalele de securitate ar putea esua, provocând o divulgare neintentionata a datelor cu caracter personal e. în cazuri rare, lipsa accesului medicului la documentele medicale complete poate duce la stabilirea unui diagnostic sau tratament eronat care poate determina interactiuni cu alte medicamente sau reactii adverse sau alergice. În acest caz medicul nu raspunde daca eroarea de diagnostic sau tratament este generata de lipsa accesului la informatii adecvate.

VIII. Prescriptiile medicale

Va rugam sa retineti ca, numai daca ati oferit adecvat, cu exactitate si complet datele legate de istoricul dvs. medical si tratamentele pe care le urmati, puteti fi eligibil sa vi se ofere o prescriptie medicala sau sa va fie prelungita o prescriptie medicala de catre medicii din cadrul societatii. Prescriptiile vor fi stabilite de medici la propria lor discretie si sub rezerva obligatiilor lor profesionale si legale. Tratamentele anterioare care au fost prescrise un medic specializat din afara clinicii, vor fi recunoscute doar daca au la baza acte medicale pe care le puneti la dispozitia furnizorilor de servicii medicale din cadrul clinicii. Cu toate acestea medicii SC CARDIONLINE SYSTEMS SRL nu raspund pentru tratamente medicale anterioare acordate necorespunzator sau care nu sunt eficiente. Dumneavoastra sunteti responsabil exclusiv de toate informatiile si/sau comunicarile trimise în timpul unei consultari medicale telefonice, video sau prin e-mail catre medic si care stau la baza eliberarii de prescriptii medicale. Sunteti de acord sa contactati imediat un serviciu medical de specialitate în cazul în care starea dumneavoastra de sanatate se schimba sau simptomele se înrautatesc ca urmare a unui tratament pe care îl urmati.

IX. Limitarea sau inlaturarea raspunderii 

Societatea CARDIONLINE SYSTEMS SRL nu este responsabila pentru: a. erori de functionare ale echipamentelor electronice sau alte erori precum omisiune, întrerupere, defect sau întarziere care pot aparea indiferent de mijloacele utilizate b. esecuri tehnice sau de operare de orice fel; c. virusi sau malware; d. pierderi neintentionate de informatii; e. lipsa conexiunii la internet; f. accesul neautorizat al tertilor în sistemele site-ului; g. erori de functionare sau brese de securitate în platformele asociate ale site-ului www.cardionline.ro. Aplicatiile si site-urile web nu sunt potrivite pentru nicio situatie care necesita în mod rezonabil o analiza medicala fata în fata, pentru a stabili diagnosticul sau tratamentul sau pentru o urgenta medicala sau o stare acuta de boala. Continutul aplicatiilor si site-urilor noastre nu constituie sfaturi medicale pe care ar trebui sa va bazati ci informatii furnizate exclusiv în scopuri de informare generala. Societatea depune eforturi rezonabile pentru a se asigura ca continutul afisat de pe aplicatiile si site-urile noastre este complet, precis si actualizat. Societatea nu este responsabila pentru nicio pierdere sau dauna cauzata de terte parti în utilizarea serviciului prestat, inclusiv de catre partenerii nostri. Societatea CARDIONLINE SYSTEMS SRL ia toate masurile rezonabile pentru a se asigura ca aplicatiile si site-urile noastre sunt libere de virusi si alti malware. Cu toate acestea, nu ne asumam nicio raspundere pentru pierderi sau daune rezultate dintr-un virus sau alt malware, sau alte materiale daunatoare care va pot afecta hardware-ul, software-ul, datele sau alte informatii transmise ca urmare a utilizarii de catre aplicatiile si site-urile noastre. Societatea CARDIONLINE SYSTEMS SRL nu isi asuma responsabilitatea sau raspunderea care rezulta din întreruperea sau indisponibilitatea aplicatiilor si site-urilor noastre rezultate din cauze externe, inclusiv, dar fara a se limita la, defectiuni ale echipamentului tehnic, defectarea echipamentului gazda, esecul retelei de comunicatii, evenimente naturale, stari de necesitate, urgenta sau razboi sau orice alte restrictii legale impuse. Raspunderea medicilor va putea fi angajata în conditiile Legii nr. 95/2006 doar în masura în care informatiile oferite de catre pacient au fost adecvate si suficiente pentru acordarea serviciilor de asistenta medicala la distanta. Medicii SC CARDIONLINE SYSTEMS SRL nu raspund pentru tratamente medicale anterioare acordate necorespunzator sau care nu sunt eficiente si nici daca eroarea de diagnostic sau tratament este generata de lipsa accesului la informatii adecvate.

X. Descriere a Bunurilor si Serviciilor pentru Consultatii Medicale Online

In cadrul serviciului de telemedicina, va oferim posibilitatea de a beneficia de consultatii medicale la distanta in specialitatile de cardiologie, endocrinologie, pneumologie si gastroenterologie. Aceste consultatii sunt realizate de catre medici specialisti cu experienta in domeniul respectiv, asigurandu-va acces rapid si comod la servicii medicale de calitate. Serviciile: Consultatii medicale online in oricare din specialitatile de cardiologie, endocrinologie, pneumologie si gastroenterologie. Acest tip de consult include: evaluarea starii de sanatate, discutii privind istoricul medical, simptomele, tratamentele anterioare si planurile de ingrijire, diagnosticarea si stabilirea tratamentului sau a recomandarilor necesare, prescrierea de retete si investigatii necesare in urma consultatiei. Procesul de plata: Pentru a plati serviciile de consultatii medicale online cu cardul online, veti completa informatiile de plata dupa programarea consultatiei si inaintea efectuarii consultatiei medicale propriuzise. Suma corespunzatoare serviciilor va fi debitata de pe cardul dumneavoastra conform tarifelor afisate in prealabil. Confidentialitate si securitate: Toate informatiile privind platile si datele personale sunt tratate cu maxima confidentialitate si securitate. Partenerii nostri prin care se efectueaza plata folosesc metode de protectie avansate pentru a va asigura ca datele dumneavoastra sunt in siguranta. Va rugam sa retineti ca costurile consultatiilor medicale online sunt fixe, afisate pe site. Va rugam sa consultati politica noastra de anulare plata pentru informatii suplimentare. Va multumim ca ati ales serviciile noastre de telemedicina pentru a va asigura sanatatea si bunastarea. Daca aveti intrebari sau nelamuriri privind plata sau serviciile oferite, va rugam sa ne contactati pentru asistenta.

XI. Politica de Livrare a Consultatiilor Medicale Online 

Aceasta Politica de Livrare detaliaza modul in care vor fi furnizate si livrate consultatiile medicale online in specialitatile de cardiologie, endocrinologie, pneumologie si gastroenterologie in cadrul serviciului nostru de telemedicina.

  1. Procesul de Programare: Dupa ce ati selectat specialitatea medicala dorita pentru consultatia online, veti completa detaliile necesare in procesul de programare. Aceste informatii vor include datele si orele aproximative ale programarii (veti fi sunat de asistenta pentru stabilirea lor exacta), informatii de contact si orice alte detalii relevante.
  2. Confirmarea Programarii: Dupa finalizarea programarii, veti primi o confirmare a acesteia pe adresa de e-mail furnizata. Aceasta va contine detaliile programarii, inclusiv data si specialitatea alese.
  3. Conexiunea pentru Consultatie: In ziua si ora programate pentru consultatie, veti primi un link sau instructiuni pentru a va conecta la platforma de telemedicina folosita pentru sesiunea de consultatie online. Asigurati-va ca aveti o conexiune stabila la internet si ca sunteti pregatit pentru consultatie.
  4. Desfasurarea Consultatiei: Medicul specialist va va ghida in timpul sesiunii de consultatie online, va discuta despre simptomele, istoricul medical si va va oferi recomandari sau tratamente in functie de necesitati. Consultatia se va desfasura intr-un mediu confidential si securizat.
  5. Prescriptii si Recomandari: Dupa incheierea consultatiei, medicul poate furniza prescriptii sau recomandari medicale, precum si indicatii pentru investigatii suplimentare sau tratamente. Aceste informatii va vor fi comunicate in cadrul sesiunii online si apoi prin intermediul e-mailului.
  6. Politica de Anulare si Re-programare: Daca doriti sa anulati sau sa reprogramati consultatia online, va rugam sa consultati politica noastra specifica de anulare si re-programare.
  7. Plata Serviciilor: Plata pentru serviciile de consultatii medicale online se va efectua conform politicii noastre de plata si termenilor si conditiilor. Detalii privind plata vor fi furnizate dupa programarea consultatiei in email.
  8. Confidentialitate si Securitate: Toate datele medicale si informatiile furnizate in cadrul consultatiei online vor fi tratate cu maxima confidentialitate si securitate conform normelor si regulamentelor in vigoare.

XII. Politica de Retur/Anulare pentru Consultatiile Medicale Online 

Aceasta Politica de Retur/Anulare descrie procedurile si termenii in care puteti solicita anularea sau returnarea unei consultatii medicale online pentru specialitatile de cardiologie, endocrinologie, pneumologie si gastroenterologie.

  1. Anularea Consultatiei: Daca doriti sa anulati o consultatie online programata, va rugam sa ne contactati cu cel putin 48 de ore inainte de ora programata. Acest lucru ne va permite sa reorganizam programul si sa oferim disponibilitate altor pacienti. Anularea ulterioara a programarii poate atrage costuri.
  2. Re-programarea Consultatiei: Daca doriti sa reprogramati o consultatie online pentru o alta data sau ora, va rugam sa ne informati cat mai curand posibil. Vom face eforturi pentru a va gasi o alta plaja de timp potrivita pentru consultatia dumneavoastra.
  3. Situatii Speciale: In cazuri exceptionale, cum ar fi motive medicale urgente sau circumstante neprevazute, puteti solicita anularea sau re-programarea consultatiei intr-un interval mai scurt de timp. Va rugam sa ne contactati pentru a discuta situatia si pentru a gasi cea mai buna solutie.
  4. Rambursarea Platii: In cazul anularii consultatiei in termenii specificati, puteti solicita rambursarea platii efectuate pentru serviciul de consultatie online. Va rugam sa ne informati cu privire la dorinta dumneavoastra de rambursare, iar echipa noastra va initia procesul de restituire a sumei platite in termen de maxim 5 zile lucratoare.
  5. Modificari in Termeni si Conditii: Aceasta Politica de Retur/Anulare poate fi supusa modificarilor in viitor. Va rugam sa verificati periodic pentru a fi la curent cu eventualele actualizari.
  6. Contact si Asistenta: Daca aveti intrebari sau doriti asistenta cu privire la anularea sau re-programarea unei consultatii medicale online, va rugam sa ne contactati prin intermediul canalelor de comunicare furnizate pe site-ul nostru.

XII. Test ECG de effort / Testul CardioPulmonar

Indicații pentru un test de efort:

  • pacienți cu simptome declanșate de efort, precum angina, palpitațiile, amețelile sau sincopa
  • pacienți cu factori de risc coronarian (fumat, obezitate, diabet zaharat, dislipidemie, hipertensiunea arterială) și care acuză dureri toracice cu caracter echivoc pentru angină pectorală
  • în cazul aritmiilor simptomatice și recurente induse de efort
  • este util și în urmărirea pacienților care au beneficiat de diverse metode de tratament: medicamentos, angioplastie transluminală percutană cu sau fără montare de stent, bypass aorto-coronarian
  • pentru evaluarea răspunsului tensional la pacienții hipertensivi
  • pentru evaluarea stării de sănătate, din punct de vedere cardiologic, la sportivi, piloți, șoferi

Contraindicații:

  • infarct miocardic acut sau alte sindroame coronariene acute în primele 48 de ore
  • valori ale tensiunii arteriale necontrolate terapeutic
  • ritmuri cardiace foarte lente sau foarte rapide (bloc atrio-vetricular gradul II sau III; tahicardie în repaus >120 b/min; aritmii atriale/ventriculare rapide)
  • embolie pulmonară acută
  • miocardită sau pericardită acute
  • disecție acută sau cronică de aortă
  • stenoză aortică strânsă
  • insuficiență cardiacă decompensată
  • dizabilitate fizică, senzorială sau mentală, care impiedică fie o buna colaborare medic-pacient, fie efectuarea în condiții de siguranță a testului

Efectuarea:

Pregătirea înaintea efectuării unui test de efort:

  • testul va fi efectuat la cel puțin 2 ore de la ultima masă
  • cafeaua, băuturile care conțin cofeină sau „energizante”, alcoolul sunt contraindicate în ziua testului
  • nu se va fuma cu cel puțin 2 ore înainte și după efectuarea testuluimedicamentele vor fi luate în funcție de indicația medicului cardiolog

Modul de efectuare:

Durata unui test de efort este variabilă în funcție de complexitate și de condiția fizică a pacientului variind de la 10 până la 60 de minute. Acest test se incepe prin masurarea in repaus a frecvenței cardiace și a tensiunii arteriale. De asemenea, se efectuează un ECG de repaus. Apoi se aplica pe corp șase până la doisprezece electrozi, care sunt conectați la un aparat ECG ce monitorizează activitatea electrică a inimii. În cazul asocierii evaluarii pulmonare a volumelor de oxigen și dioxid de carbon se va monta pe gura și nasul pacientului o mască care va permite analizarea gazelor expirate.

Cel testat va trebui sa meargă pe o banda de alergat sau bicicleta ergometrică, urmând un anumit protocol, care presupune creșterea gradată a efortului. Testul de efort se oprește la apariția unor simptome sugestive (durere anginoasă, vertij, dispnee), la scăderea sau creșterea excesivă a tensiunii arteriale sau frecvenței cardiace, la apariția tulburărilor de ritm cardiac, la apariția unor modificari ECG sau la atingerea efortului maxim. 

De asemenea, testul mai poate fi oprit atunci când cel testat nu mai poate rezista la creșterea efortului, în ciuda lipsei apariției modificărilor ECG sau a simptomelor sugestive.

După efectuarea probei de efort pacientul va mai fi monitorizat cel puțin 6 minute sau până la revenirea tensiunii arteriale si a electrocardiogramei la normal.

Riscul asociat efectuării testului de efort este mic.

Rareori pot apărea reactii adverse, care în majoritatea cazurilor sunt reversibile la oprirea efortului.

Posibilele reacții adverse sunt:

  • durere toracică, reversibilă cel mai adesea odată cu încetarea testului sau necesitând administrarea de nitroglicerină sublingual
  • respirație dificilă
  • amețeală
  • variații ale tensiunii arteriale (creșterea sau scăderea tensiunii arteriale)
  • tulburări ale ritmului cardiac (aritmii), care uneori pot necesita monitorizare în spital

În timpul efectuării testului veți fi supravegheat în permanență de către medicul specialist/rezident cardiolog, Acesta va intrerupe procedura dacă va constata orice potențial pericol pentru sănătatea dvs.

Complicațiile majore, reprezentate de infarctul de miocard și deces, sunt extrem de rare, survenind la mai puțin de 0.02% din pacienți.

Pacientul ia la cunostinta si este de acord ca testul de efort poate fi efectuat de către medicul rezident cardiolog desemnat, iar rezultatele vor fi interpretate de către acesta sub supravegherea (fizica/online) unui medic specialist cardiolog cu respectarea Hotărâreii nr. 1133/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.

XIII. Monitorizare continua a tensiunii arteriale 24-48h

Ce este holterul TA?

Monitorizarea holter TA reprezintă înregistarea valorilor tensiunii arteriale în ambulator  cu ajutorul  unui dispozitiv  numit holter tensional (Holter TA), pe o anumită perioada de timp, de regulă pe o durată standard de 24 de ore, și prin care se obține un profil tensional 

Când se recomandă să purtați un dispozitiv HOLTER TA?

Uneori, în cabinetul medical,  pot fi  găsite valori ale tensiunii arteriale crescute la un control de rutină, iar medicul nu poate ști dacă nivelul ridicat al tensiunii este dat de faptul ca pacientul este in cabinet ( asa numita  “hipertensiune de halat alb”), sau dacă valorile sale tensionale sunt în mod frecvent și persistent crescute (chiar și în condiții de relaxare). 

Ghidul de hipertensiune arterială recomandă ca în cazul în care se identifică o tensiune arterială de 140/90 mmHg sau mai mult, pacientul  să fie supus unei verificari ale  tensiunii  arteriale  acasă  și în timpul activităților de zi cu zi.

Care sunt valorile normale ale tensiunii arteriale, în funcție de vârstă?

Valorile tensiunii arteriale variază în cursul unei zile, în funcție de activitatea fizică sau starea de repaus, stress sau consumul de sare.  Tensiunea arterială  ( TA)  măsurată  în  ambulator ,  este  în medie, mai scăzută  decât valorile TA în cabinetul medical şi pragul de diagnosticare pentru hipertensiune arterială  este ≥ 130/80 mmHg ca medie pe 24 de ore, ≥ 135/85 mmHg pentru media din timpul zilei şi ≥120/70 pentru media pe timpul nopţii.

Ce afecțiuni cardiace pot fi detectate cu ajutorul holterului?

Așadar, această investigație  este recomandată  pentru  a putea stabili  diagnosticul de  hipertensiune arterială  mai ales la cei cu  valori ale tensiunii arteriale de graniță ori a tensiunii arteriale mascate, pentru evaluarea raspunsului la tratamentul medicamentos sau în cazul suspiciunii de hipertensiune “de halat alb” (înregistrarea unor valori mai mari ale tensiunii arteriale în cabinetul medicului decât acasă).

Ce presupune folosirea acestui dispozitiv?

Monitorizarea constă în purtarea unui dispozitiv cu manșetă ( similar tensiometrului clasic)  și  nu necesită imobilizare la pat sau spitalizare, ceea ce înseamnă că pacientul își poate continua activitatea lui zilnică. Nu necesită o pregatire specială a pacientului și se poate efectua în orice perioadă,  iar dacă pacientul este  deja  sub  tratament  antihipertensiv, acesta nu trebuie să fie întrerupt inainte de acestă investigație. Este de preferat ca monitorizarea să se efectueze  într-o zi obișnuită, fără  a fi limitată  activitatea  fizica.  Oferă măsurători multiple pe parcursul unei zile  sau chiar perioade mai lungi, monitorizare in timpul somnului,  ceea ce este relevant din punct de vedere clinic, deoarece variabilitatea TA de zi cu zi ar putea avea o valoare prognostică independentă.

Ce trebuie să evitați cât purtați holterul TA?

Este indicat să vă feriți de magneți, zone de înaltă tensiune sau detectoare de metale, pentru a nu interfera cu dispozitivul.

Totodata este extrem de important sa nu udați dispozitivul. Acest lucru va conduce la deteriorarea acestuia.

XIV. Holter ECG pe 24-48-72h

Ce este dispozitivul Holter EKG?

Holterul EKG este un dispozitiv cu ajutorul căruia putem evalua activitatea electrică a inimii, în decursul a 24 de ore, timp în care pacientul desfășoară activitățile obișnuite de zi cu zi.
Dispozitivul înregistrează ritmul inimii cu ajutorul unor electrozi lipiți pe pieptul pacientului.

De ce trebuie să purtați un dispozitiv HOLTER EKG?

Dispozitivul Holter EKG poate înregistra bătăile anormale ale inimii, anumite modificări care pot apărea în timpul episoadelor de dureri toracice cu caracter de angină. Este importantă monitorizarea activității inimii după un atac de cord sau după implantarea unui stimulator cardiac permanent.

Este dureroasă purtarea dispozitivului Holter?

Electrozii vor fi atașați de pieptul pacientului, iar procedeul nu este dureros. La recomandarea medicului, dispozitivul medical poate fi purtat o perioadă mai lungă de timp.

Ce trebuie să facă pacientul cât poartă dispozitivul de monitorizare EKG?

Se recomandă pacienților să țină un jurnal cu activitățile zilnice, cât mai exact.

Dacă pe durata monitorizării, pacientul are anumite simptome, în special palpitaţii /ameţeli /durere toracică, dificultate în respiraţie, este important să noteze ora la care s-a produs acest eveniment. De asemenea, este important de precizat dacă a efectuat efort fizic, daca s-a enervat sau a efectuat o activitate care a putut produce acele simptome. Pe baza datelor cumulate, medical poate stabili un diagnostic cât mai corect.

Ce trebuie să evitați cât purtați holterul ECG?

Este indicat să vă feriți de magneți, zone de înaltă tensiune sau detectoare de metale, pentru a nu interfera cu dispozitivul.

Totodata este extrem de important sa nu udați dispozitivul. Acest lucru va conduce la deteriorarea acestuia.

XV. Consimtamant Consultatii fizice

Ce face un cardiolog?

Medicul cardiolog se ocupă de tratarea sistemului cardiovascular. Cardiologii sunt calificați să trateze atacurile de cord, insuficiența cardiacă, bolile valvelor cardiace, aritmia și hipertensiunea arterială. Cardiologii lucrează în spitale, precum și în cabinete private. 

Pentru a pune un diagnostic, cardiologii pot face examinări fizice sau teste – cum ar fi electrocardiograma (EKG), analize de sânge, teste de efort – precum și interpretarea testelor. De asemenea, aceștia pot prescrie medicamente, pot recomanda modificări ale stilului de viață, cum ar fi dieta, exercițiile fizice, reducerea nivelului de stres și gestionarea greutății.

Trebuie o pregătire specială înainte de a merge la un consult cardiologic?

Pacientul trebuie să meargă la consultul de cardiologie cu un dosar medical ce cuprinde analizele de sânge, în special pentru ca medicul să observe nivelul colesterolului. De asemenea, trebuie să prezinte lista afecțiunilor, în cazul în care există. De asemenea, dacă a suferit un infarct miocardic sau un accident vascular celebral, atunci trebuie să aibă și o copie a fișelor medicale anterioare. De asemenea, pacientul trebuie să prezinte și tratamentul pe care îl urmează la momentul prezentării, cu dozele prescrise și momentul administrării.

Când se recomandă să faceți un consult cardiologic?

Cardiologul va discuta cu pacientul pentru a afla mai multe despre simptomele pe care le are și obiceiurile de zi cu zi. De asemenea, va efectua mai multe teste pentru a identifica afecțiunile cardiovasculare. 

EKG (electrocardiogramă) – poate arăta cât de repede bate inima, indiferent dacă ritmul bătăilor inimii este constant sau neregulat;

Ecografie – se folosește pentru a vizualiza organele și țesuturile din interiorul corpului pacientului prin intermediul unui aparat care emite și recepționează ultrasunete;

Testele vor evalua sănătatea generală a inimii. După ce cardiologul analizează rezultatele testelor, va diagnostica afecțiunea și va recomanda un plan de tratament, eventual cu completarea investigațiilor prin test ECG de efort, Holter ECG/24 ore sau Holter ECG/48 ore, MATA/24 ore. Printre afecțiunile cardiologice comune se numără bolile cardiace congenitale, bolile coronariene și bolile vasculare.

Care tratamente poate prescrie cardiologul pentru bolile cardiovasculare?

Planurile de tratament pot include rețete sau sfaturi privind dieta și schimbările în stilul de viață asociate tratamentului medicamentos. Afecțiunile mai grave pot necesita indicații de intervenții chirurgicale pe cord deschis, operații cardiace moderne pe cord bătând (se implementează by-pass aorto-coronarian) sau operații minim invazive (implantare de stent, dispozitive cardiace, TAVI, MitralCLIP etc). 

Fiind pe deplin informat în legatură cu procedura și cu implicațiile acesteia, pacientul declara ca este de acord să efectuez consultul cardiologic, conform indicației medicale.
Pacientul a luat la cunoștință și sunt de acord efectuarea consultului cardiologic (+ ECG, ecocardiografie transtoracică, Holter ECG/24 ore, Holter ECG/48 ore, MATA/24 ore) să fie efectuat de către medicul rezident cardiolog desemnat, iar rezultatele vor fi interpretate de către acesta sub supravegherea (fizica/online) unui medic specialist cardiolog cu respectarea Hotărârii nr. 1133/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.

Pacientul a luat la cunoștință că datele personale sunt păstrate în registrul de evidență al cabinetului, sunt arhivate și sunt utilizate la întocmirea raportărilor statistice către instituțiile abilitate; aceste date sunt confidențiale și nu vor fi furnizate în alte scopuri, fără avizul meu.

Colectarea, prelucrarea și păstrarea datelor înregistrate de la pacienți se vor face in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.

Prelucrarea datelor cu caracter personal este reglementată în România de „Autoritatea națională pentru prelucrarea datelor cu caracter personal” si va fi efectuata de catre Cardionline/Dr-Heart doar pentru scopurile mentionate in prezentul consimtamant.